Καραμήτας Θανάσης: “Πρόκληση για εμένα είναι, να είμαι όσο πιό αληθινός σ’ αυτό που κάνω. Αυτό είναι και το πιστεύω μου”

Καραμήτας Θανάσης: “Πρόκληση για εμένα είναι, να είμαι όσο πιό αληθινός σ’ αυτό που κάνω. Αυτό είναι και το πιστεύω μου”

“Είναι πολύ δύσκολο αν όχι αδύνατο, εκτός από εξαιρέσεις, να ζήσει κάποιος στην Ελλάδα από την τέχνη… Όμως ο ρόλος της τέχνης στο Δημόσιο χώρο είναι καθοριστικός και θα ήθελα μεγαλύτερες παρεμβάσεις όχι μόνο με ζωγραφική αλλά και με θέατρο, μουσική κτλ” Πως και πότε...

Ο Henry Matisse  και ο Fauvisme

Ο Henry Matisse και ο Fauvisme

Στον Λουί Βοξέλ, τον κριτικό Τέχνης, που αργότερα θα επινοούσε τον όρο κυβισμός, οφείλεται η τιμή να δώσει ένα όνομα στο πρώτο γνήσιο επαναστατικό κίνημα του 20ου αιώνα και το οποίο είναι γνωστό σήμερα ως φωβισμός.  Σε μια έκθεση όπου συμμετείχαν πολλοί "νέοι"...

Ο Χωροχρόνος του Παναγιώτη Φτάρα

Ο Χωροχρόνος του Παναγιώτη Φτάρα

Ο Παναγιώτης Φτάρας, για περισσότερα από δέκα χρόνια, ασχολείται με την ασπρόμαυρη, κυρίως καλλιτεχνική φωτογραφία. Οδηγείται σε εικαστικές λύσεις και πρακτικές γύρω από δομές περιβαλλοντικές, αστικές, ατμοσφαιρικές, με τη διάσταση της ανθρώπινης παρουσίας, που περνά...

Ο Κώστας Καμπερίδης στην  Ισπανική El País

Ο Κώστας Καμπερίδης στην Ισπανική El País

El escultor griego que recurre a la locura del Quijote para salir de la crisis. Kostas Kamperidi es un artista de Katerini, al norte del país heleno, que moldea decenas de figuras del personaje literario creado por Cervantes como símbolo de “rebelión a la lógica"....

H χαράκτρια Βάσω Κατράκη

H χαράκτρια Βάσω Κατράκη

H χαράκτρια Βάσω Κατράκη άφησε διεθνώς το αποτύπωμά της για την πρωτότυπη τεχνική και καλλιτεχνική της δεξιότητα, υπηρετώντας με συνέπεια θεμελιώδη θέματα και ιδεώδη της ανθρώπινης ζωής. Η Βάσω Λεονάρδου-Κατράκη (1914-1988), η «κορυφαία ερμηνεύτρια της ανθρώπινης...

Ο υποκειμενικός χρόνος της αφήγησης στη γλυπτική του Κώστα Καμπερίδη

Ο υποκειμενικός χρόνος της αφήγησης στη γλυπτική του Κώστα Καμπερίδη

Η γλυπτική του Κώστα Καμπερίδη πραγματεύεται, μέσα από το υλικό του χαλκού και κυρίως του μετάλλου, την σχέση μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας. Ο ονειρικός κόσμος στο έργο του παραπέμπει κριτικά στο σύγχρονο κοινωνικό τοπίο μέσω της μορφής του Δον Κιχώτη ή μέσω...

Εμίλ Ζολά και Πωλ Σεζάν, μια ταραγμένη σχέση

Εμίλ Ζολά και Πωλ Σεζάν, μια ταραγμένη σχέση

Η βαθύτερη προσωπική σχέση του συγγραφέα με τον Πωλ Σεζάν χρωματίζεται από μία ιστορία παιδικής φιλίας που κράτησε πάνω από τριάντα χρόνια. Όλα ξεκίνησαν από τα σχολικά χρόνια όταν κάποια στιγμή ο Ζολά υπερασπίστηκε τον μικρό Πωλ κατά την διάρκεια ενός καβγά. Την...

Η γυναικεία κόμη στη ζωγραφική

Η γυναικεία κόμη στη ζωγραφική

Από την Παλαιολιθική εποχή ακόμα, όπως δηλώνουν τα αρχαιολογικά ευρήματα, οι άνθρωποι φρόντιζαν την κόμη τους. Με την σειρά τους όλοι οι μετέπειτα πολιτισμοί συνέχισαν να έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό την περιποίηση των μαλλιών. Η εικόνα της γυναικείας μορφής που...

Το σπίτι μου είναι ναός

Το σπίτι μου είναι ναός

Στα τέλη της δεκαετίας του ’40, ο Ντιέγο Ριβέρα αποφάσισε να χτίσει ένα σπίτι. Ήθελε έναν ναό αφιερωμένο ην δόξα του. Το ονόμασε Αναχουακάλι και τον βάσισε στους αζτεκικούς ναούς, που είχαν να κάνουν με ανθρωποθυσίες κι όχι με ευχάριστη διαμονή. Το κτίριο αποτελείται...

el
Send this to a friend