<< Blog

Ο υποκειμενικός χρόνος της αφήγησης στη γλυπτική του Κώστα Καμπερίδη

Ιούλ 31, 2020

Η γλυπτική του Κώστα Καμπερίδη πραγματεύεται, μέσα από το υλικό του χαλκού και κυρίως του μετάλλου, την σχέση μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας. Ο ονειρικός κόσμος στο έργο του παραπέμπει κριτικά στο σύγχρονο κοινωνικό τοπίο μέσω της μορφής του Δον Κιχώτη ή μέσω γεωμετρικών σχημάτων που αποκτούν διαφορετικές σημασίες υποδηλώνοντας καταπίεση, απειλή, άμυνα ή απελευθέρωση.

Δον Κιχώτες 2, 40cm x 27cm x 30cm

Το υποκείμενο στο έργο του είναι είτε εγκλωβισμένο και ελεγχόμενο μέσα σε γεωμετρικές φόρμες που παίρνουν το σχήμα πολυκατοικιών, είτε μεταμορφωμένο σε έναν ανάπηρο Δον Κιχώτη, ψευδαισθησιακά ελεύθερο, έτοιμο να αντισταθεί.

Ο πραγματικός κόσμος στον οποίο τα γλυπτά του Καμπερίδη αναφέρονται, μετατρέπεται ταυτόχρονα σε έναν ονειρικό, σε αυτόν του ασυνειδήτου, εκεί όπου κατοικούν τα φαντάσματα του παρελθόντος και διεκδικούν την παρουσία τους στο παρόν. Δεν είναι λοιπόν τυχαία η χρήση ασήμαντων υλικών… η οποία και φανερώνει την αναφορά του στον Σουρεαλισμό, μετατρέποντας το οικείο σε ανοίκειο.

Δον Κιχώτες, 74cm x 77cm x 23cm

Το γλυπτικό έργο του Καμπερίδη εγγράφεται στον χώρο ως ένα τρισδιάστατο σχέδιο που διασπάται με αποτέλεσμα η διαμόρφωση της εμπειρίας του να αλλάζει κάθε στιγμή και σε κάθε θεατή. Συγχρόνως, μέσα από την χρήση ενός assemblage υλικών (η συναρμολόγηση, η διασύνδεση υλικών όπως βίδες, λαμαρίνες, ελατήρια κτλ.) τονίζουν μία πιο ντανταϊστική προσέγγιση θυμίζοντας μηχανές-γλυπτά.

Απόσπασμα από την κριτική της Ειρήνης Γρηγοριάδου για την τελευταία Έκθεση του Κώστα Καμπερίδη (Ιούνης 2018, Κέντρο Τεχνών Εννέα Μούσες).

Η Ειρήνη Γρηγοριάδου Διδάκτωρ Ιστορίας της Τέχνης του Πανεπιστημίου της Βαρκελώνης (UB). Εικαστικός της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. μέλος Του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Τέχνης (AICA Ελλάς) και της Εταιρείας των Ελλήνων Ιστορικών Τέχνης.

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

el
Send this to a friend